FISKEMATPRODUSENTEN LOFOTPRODUKT REDESIGNET LOGOEN SIN OG BYTTET UT ETIKETTEN PÅ PRODUKTENE. DET TREDOBLET SALGET!
Ingen kan nekte for at god design selger, og for mange varer er nettopp etiketten den viktigste eksponenten for dette. Det har mange firmaer fått merke. En artikkel på næringslivssiden E24.no viser til flere eksempler der ny innpakning har gitt markante og til dels eventyrlige økninger i salget. Det heftigste eksempelet kommer fra fiskematprodusenten Lofotprodukt, som tredoblet salget ved å benytte mer fristende etiketter på produktene sine.
Et annet eksempel som trekkes fram er Dent-pakkene, som etter å ha fått en ansiktsløftning økte salget med 148 prosent. Det hele handler om å skille seg positivt ut i kampen og kundenes oppmerksomhet. I denne sammenhengen er design nærmest alfa og omega, skal man tro førsteamansuensis Bendik Samuelsen ved institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI.
Innpakningen av produktet er en utrolig viktig kommunikasjonskanal. Jeg har ikke ord på hvor viktig det er, sier Samuelsen.
Konklusjonen er at bedrifter som er opptatt av design, selger bedre enn konkurrentene. Vi på Ellco Etikett kan ikke designe etikettene for deg, men vil gjerne være med på å gjøre ditt produkt til et nytt salgseventyr basert på riktige valg av materialer, trykkmetode og overflatebehandling. Ta kontakt med oss i dag!
Vi beklager så mye for at vi ikke kan vise til artikkelen på E24.no lengre, da den er fjernet. Se gjerne lignende artikkel i Aftenposten.