Du har kanskje ikke tenkt på det, men hver gang du logger deg inn på en «Min side» i en nettbutikk eller abonnementstjeneste, ja da er du inne i din egen kundeportal. I Ellco Etikett har vi også en kundeportal. Kunder som har tatt den i bruk er fulle av lovord.
Inne i kundeportalen ligger hele ditt kundeforhold lett tilgjengelig for deg og dine kolleger. Du har full oversikt med noen få klikk. Enklere enn det kan det knapt bli!
Tina Ellevold Karlsen – Solberg & Hansen AS
Enklere – raskere – bedre
Ellco Etikett sin kundeportefølje rommer alle former for kunder. Vi har store kunder som bestiller enorme mengder etiketter hver eneste måned – og vi har de med eksklusive varer med lavt volum og dertil få etiketter i hver bestilling. Felles for dem alle er behovet for oversikt, ryddige prosedyrer og enkle prosesser.
Jeg må bare si det; kundeportalen er HELT fantastisk!
Tina Ellevold Karlsen i kaffehuset Solberg & Hansen AS, er en av de som bruker kundeportalen vår mye. Hun setter gjerne bestillinger på 30 – 40.000 etiketter flere ganger i året og hver gang administrerer hun hele bestillingen selv; i kundeportalen.
«Tidligere har jeg sittet med egenproduserte excel-ark der jeg har lagt inn alt av navn, filnavn, antall, datoer – ja absolutt alt. Det er rett og slett utrolig mye manuelt arbeid og det oppstår alt for ofte feil som gir uheldige konsekvenser. Men i kundeportalen skjer alt automatisk, jeg har full oversikt over tidligere bestillinger og trenger ikke forholde meg til noe annet enn dette ene systemet. Det er både tidseffektivt og svært oversiktlig!»
Sømløse prosesser
For Tina betyr kundeportalen at hun kan gjøre alt i en bestilling selv. Hun legger inn filer fra designere selv – og setter opp bestillingen i forhold til antallet de trenger. Hun kan også gå inn på gamle bestillinger og ut fra historikk se hvor stor bestilling de trenger å sette opp. Etiketter som tidligere er trykket ligger også tilgjengelig med bilder, så hun kan dobbeltsjekke om det kreves endringer i designet eller om man kan trykke opp samme etikett en gang til.
«Jeg føler jeg har full oversikt over alt som handler om mine produkter og mitt kundeforhold til enhver tid. Jeg kan se hvor i prosessen min bestilling er og være 100% oppdatert akkurat når det passer meg. I tillegg kan jeg delegere gjennomgang av korrektur internt i vår organisasjon på en meget enkel måte – og det helt uten at vi sender en eneste mail til noen!»
For det er ingen tvil om at det kan bli en del mailer når flere er involvert i varebestillinger, men med kundeportalen trenger man ikke å lure på om mailer er sendt eller mottatt. Alt gjøres gjennom systemet og der ligger hele gangen lagret i hver enkelt bestilling – svart på hvitt.
Dette kan du gjøre i kundeportalen
På mange måter kan man si at kundeportalen erstatter en hel haug med telefoner og e-poster frem og tilbake. Og den er tilgjengelig 24 timer i døgnet, hele uken. Du får informasjon og oversikt akkurat når du trenger det.
Kort forklart kan du selv håndtere dette i kundeportalen:
Dokumenthåndtering
I portalen finner du alle viktige dokumenter som omhandler ditt kundeforhold, sånn som tidligere bestillinger, korrekturer og fakturaer.
Bestilling av produkter
Sett opp bestillinger på opptrykk eller nye produkter enkelt selv. Alle tidligere bestilte produkter ligger inne med bilder og utførlig informasjon. Du kan laste opp filer med design, sende korrektur til andre, og følge med på ordrens gang helt til den er sendt. Om vi lagerfører etiketter for deg, er beholdningen alltid oppdatert.
Samarbeid
En fullstendig oversikt over vårt samarbeid er lett tilgjengelig i portalen, slik at du alltid vet hva vi har avtalt og diskutert.
Vi blir ikke borte!
Å bruke kundeportalen er både tidseffektivt og oversiktlig for alle. Faren for at noe glipper underveis i en prosess minimeres når det ligger tilgjengelig for alle på denne måten og arbeidsprosessen blir enda mer transparent enn den noen gang har vært.
Likevel vil vi påpeke at vi fortsatt er tilgjengelige for deg og dine kolleger! Vi vil alltid ha tid til å ta en prat, diskutere et design eller se på en utfordring. Vi kommer aldri til å slutte å tenke på nye muligheter for å gjøre dine etiketter enda litt bedre eller finne en ny måte å løse dine ønsker og behov på – det er jo noe av det beste med den jobben vi har!
Ønsker du en gjennomgang av kundeportalen for å se hvordan vi kan gjøre arbeidet ditt enda litt enklere, så håper vi du sier fra til oss. Vi står klare for å vise deg hvordan den virker – bare ring!