Vellykket samarbeid med Intunor Finance

På rekordtid har Intunor Finance hjulpet oss å redusere kundefordringene med over 80 prosent, sier daglig leder Christian Egedius (t.h.) I en sak på Intunor sin nettside skryter Egedius av samarbeidet om betalingsoppfølgingen.

– Etter at vi måtte avsette store beløp til å dekke inn tap på gamle kundefordringer tok vi kontakt med Intunor Finance, sier Egedius. – Det plaget meg at vi sendte ut fakturaer som ikke ble betalt. I tillegg syntes vi det var vanskelig å følge opp disse sakene selv.

– Da kundebehandleren i vårt regnskapsbyrå Intunor Services satte meg i kontakt med søsterselskapet Intunor Finance, og jeg fikk høre hvordan de hjalp flere bedrifter i vår situasjon, følte jeg med en gang at det passet vårt behov.

Jeg likte spesielt godt hvordan teamet i Intunor Finance ringer kundene for å følge opp forfalte krav før de legger på renter og gebyrer, understreker Egedius.

Umiddelbar effekt

På fire måneder var forfalte kundefordringer redusert fra 1,2 millioner kroner til rett under 200.000 kroner. Det er en nedgang på over 80 prosent. – Dette har selvfølgelig vært en stor lettelse for Ellco Etikett, sier en fornøyd Egedius.

God samhandling og dialog

Anders W. Lunde, daglig leder i Intunor Finance, er godt fornøyd med resultatene avdelingen har oppnådd og legger ikke skjul på at god samhandling og dialog med ledelsen i Ellco Etikett har bidratt til de gode resultatene.

God kommunikasjon er alltid viktig. På samme måte som god dialog med trege betalere har en tendens til å øke omløpshastigheten på utgående fordringer, er god kommunikasjon mellom byrå og oppdragsgiver avgjørende for å skape resultater på kort tid. Dette samarbeidet demonstrerer det, sier Lunde.

Les hva Intunor sier om samarbeidet med Ellco Etikett her.

Begynn å skrive og trykk Enter for å søke