Mens resten av landet forbereder seg på siste innspurt før jul har Ellco Etikett vært klare ganske lenge. Her trykkes det aller meste til julens varer i god tid før siste sommerferiedag er avviklet og høsten kan brukes til helt andre ting. Og det har man sannelig gjort også, for denne høsten har inneholdt både forandringer og sosiale samlinger i fleng, og markedsansvarlig Pål Nygaard oppsummerer sesongen med ett enkelt ord; travel!
Nytt år i ny drakt
Snart 10 år etter den omfattende profilendringen i 2016 var tiden moden for en liten justering igjen.
Alle merkevarer og logoer trenger en liten oppfriskning i ny og ne, noen andre øyne som tar en litt nøyere titt. Vi ser oss jo litt blind på eget speilbilde etter hvert og ser kanskje ikke alltid sporene tidens tann setter.
Pål forteller om prosessen som har ført frem til det som nok blir 2024 siste store hendelse for Ellco Etikett.
Å lansere ny, revidert logo og hjemmeside blir nok noe av det siste vi gjør før jul i år, men også noe vi gleder oss veldig til!
Sammen med BK Industrier har vi hatt fokus på justeringer som gjør oss enda tydeligere og mer synlige i markedet. Det vil fortsatt være lett å kjenne oss igjen, men enda lettere å oppdage oss – og det er selvsagt viktig i et marked i stadig utvikling,
Det forklarer Pål. Alt i alt er det en justering som tar selskapet over i et nytt år med enda litt friskere og sterkere profil.
Bransjenytt
Den nye profilen har forresten fått luftet seg litt allerede. På årets store fagmesse Scanpack i slutten av oktober fikk den sin fortjente premiere på den splitter nye messeveggen Pål og de andre hadde med seg.
Den ble tatt godt i mot av både kunder og konkurrenter, så det lover godt.
Det var likevel ikke det viktigste de tok med seg hjem igjen;
Det er uten tvil en viktig arena for å ta tempen på markedet og den utviklingen vi er en del av fremover. Vi kommer jo ikke unna at bærekraft og gode produkter som speiler fokuset på vårt generelle klimaavtrykk fortsatt er helt essensielt. Samtidig opplever vi en emballasjebransje der man ikke er redd for å finne gode løsninger som gjør at man skiller seg ut, og det lover selvsagt godt for oss.
For Pål er helt tydelig på at det ikke er noen spesiell pessimisme å spore i bransjen.
Det rigges for å møte nye direktiver og pålegg fra EU og jeg opplever at bransjen har brukt 2024 på å tilpasse og justere seg inn. Det har på mange måter skapt et vakuum i forhold til utvikling, men jeg tror 2025 vil hente oss inn ganske raskt.
Kundekveld
En stor messe er selvsagt en viktig møteplass for alle involverte, men enda viktigere er det å samle kunder til en faglig og sosial sammenkomst. Årets kundekveld ble gjennomført med godt oppmøte og gjennomgang av alle maskiner og teknikker Ellco Etikett benytter i produksjonen.
Vi opplever at kundene våre er veldig interessert i hvordan vi jobber og ser at denne typen samlinger er veldig nyttig både for dem og oss. Vi er jo stolte av hele gjengen her, så at vi kan skape en anledning og arena der vi får vist hele vår faglige bredde og kompetanse, at kundene får snakke med de som gjør den faktiske jobben for dem – og med hverandre, det opplever vi som utelukkende positivt.
Det forklarer Pål.
Og når den travle høsten nå går over i en julete desember er det duket for langt mer intern hygge og kollegiale sammenkomster.
Nå skal vi gjøre det vi alltid gjør; pynte kontoret, få frem noen småkaker og annet julegodt og avslutte året på aller beste måte. Det fortjener vi nå!