Fra kundekontakt til selger!


«Tenk at jeg ikke visste at jeg er selger før nå!?!» Kristine Fjeldstad bryter ut i latter og innrømmer at hun nærmest løp inn på kontoret kl 07.00 denne morgenen for å sjekke mailen etter gårsdagens runde med utsending av tilbud.

Siden hun begynte i Ellco Etikett for halvannet år siden har Kristine vært en av de blide stemmene våre kunder møter når de tar kontakt med oss for en forespørsel eller bestilling. Hun har sendt ut tilbud, svart på mailer og forsøkt å håndtere alle ønsker og behov på aller beste vis. Men noen ganger ser man at det kan finnes andre og langt bedre hyller å være på for folk, og sånn var det med Kristine. For lederen i salgsavdelingen, Mona Dahle Enger, hadde litt andre planer for henne enn å sitte passivt og vente på henvendelser – hun ville ha henne med på salgsteamet!

Og Kristine tok sjansen.

Jeg har virkelig aldri sett for meg en karriere som selger, men når jeg først er her så må jeg jo bare si at jeg syns det er utrolig gøy! Jeg ante jo ikke hva jeg gikk til, og jeg brukte strengt tatt ikke så lang tid på å bestemme meg for å prøve heller. Det handlet egentlig aller mest om at jeg hadde så lyst til å komme på teamet til Mona!

Og akkurat det sier ganske mye om begge de to damene. Med en fantastisk kjemi og uanstrengt iver går de på oppgaver med et åpent sinn og stort pågangsmot.

Stolte ansatte

Det føles veldig bra å representere en bedrift jeg er så stolt av!

Kristine nesten kvitrer når hun sier det.

Og den stoltheten er jeg virkelig ikke alene om! Det er faktisk en av de første tingene med Ellco Etikett jeg bet meg merke i da jeg begynte; at alle er så stolte. Av jobben de gjør, av arbeidsplassen – av hverandre. Her er det ingen som ikke blir sett eller føler at de er viktige, og det er ganske unikt!

Kristine mener dette også blir med inn i møtene med kunder.

Mitt fokus er å nå ut til flere kunder. Jeg mener det er bedre å så et lite frø eller komme med en forsiktig påminnelse om at vi finnes enn å stå og hamre på ei dør ingen egentlig vil lukke opp! For oss er forholdet til kunden like viktig som det øyeblikkelige salget, og vi ser jo at de lange linjene bærer godt over tid!

Og tid tenker Kristine at hun har. Nå kjenner hun at hun har landa der hun vil være, lenge. Akkurat nå finsliper hun sin egen teknikk, sin metode, for alle må finne sin vei inn i salgene.

Jeg vil gjøre det jeg kan for at enda fler får øynene opp for den fantastiske jobben kollegene mine i produksjon gjør. For etiketter fra oss er virkelig av høy kvalitet – og det skal jeg gjøre mitt for å få ut til alle som vil lytte!

 

 

 

 

 

0

Begynn å skrive og trykk Enter for å søke